.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضايي: يارانه دولت بايد به بخش توليد باشد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام روز پنجشنبه در بندرانزلي گفت: يارانه دولت به جاي بخش مصرف بايد متوجه بخش توليد شود.

به گزارش ايرنا، " محسن رضايي " در ديدار با فعالان اقتصادي گيلان در سالن بنادر و دريانوردي در بندرانزلي اظهار داشت : روابط متقابل دولت و مردم بايد بازسازي شود و مردم نبايد جيره‌خوار دولت باشند بلكه بايد به عناصر مولد تبديل شوند .

وي خاطرنشان كرد : در شرايط كنوني اقتصاد ايران تحت تاثير بحرانهاي اقتصادي غرب با مشكلاتي مواجه شده و بازرگانان را نيازمند كمك ساخته است.

وي متذكر شد: اگر دولت در شرايط بحراني دست توليدكنندگان و صادركنندگان را نگيرد امكان رقابت از آنها گرفته خواهد شد و توليدكنندگان بخش صنعت و كشاورزي لطمه خواهند خورد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد نقش حمايتي خود از توليدكنندگان و صادركنندگان را بپذيرند.

وي تصريح كرد: اصلاح رابطه دولت و ملت در اقتصاد و صنعت بايد باز تعريف شود و گرنه با رابطه قبلي اتفاق خاصي نخواهد افتاد.

رضايي ياداور شد: براي تغيير نگرش از مصرفي به توليدي بايد دو كار صورت بگيرد نخست اين كه دولت و ملت هر يك در جايگاه خود قرار بگيرد تا توليد ملي اتفاق بيفتد.

وي افزود: در گام بعدي بايد كارافرينان در تحول جديد نقش پيشرو داشته و بخش غيردولتي ( بخش خصوصي ، مردم و تعاوني‌ها )خط مقدم اقتصاد باشند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت متذكر شد: اين ظرفيت بايد در بخش خصوصي ايجاد شود كه در رابطه با مردم و آينده اقتصاد ملي احساس مسئوليت داشته باشد.

رضايي افزود: نمي‌شود بخش خصوصي كارخانجات را از دولت بگيرد ولي مسئوليتهاي اجتماعي آن را قبول نكندو نسبت به كارگران يك طرفه تصميم بگيرد.

به گفته وي از طرفي دولت بايد اين جايگزيني را به رسميت بشناسد و از بخش خصوصي حمايت كند .

وي خاطرنشان كرد : امروز در دنيا بنگاههايي موفق هستند كه به رضايت مشتري توجه داشته باشند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت متذكر شد: وقتي دولت از تصدي گري عقب بكشد بنگاه‌ها بايد تصدي گري را به عهده بگيرند و مسووليتهاي بخش خصوصي در بندر ، منطقه آزاد، فعاليتهاي كشاورزي و صنعتي بايد احياء شود.

وي تاكيد كرد: بايد به سمت فرهنگ زيست جديد برويم و ارزشهايي را توليد و با آن زندگي كنيم كه در راس آن همكاري ، وحدت ، پرهيز از حاشيه‌ها ، برادري و مهرورزي قرار داشته باشد.

وي افزود: ‪ ۳۰‬سال از انقلاب گذشته ، ‪ ۲۰‬سال است از توسعه صحبت مي‌كنيم و اگر نخواهيم به اين سمت برويم تا ‪ ۱۰۰‬سال ديگر هم كاري از پيش نخواهيم برد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت در بخش ديگري از سخنانش گفت : امروز بعد از حدود ‪ ۳۰۰‬سال دولت و ملت مستقل و سياست خارجي و داخلي داريم هر چند ممكن است نقدهايي به آن وارد باشد.

وي اظهار داشت : در نيمه اول انقلاب ايران تبديل به قدرت اول سياسي نظامي منطقه شد اما در اقتصاد نمي‌توان با غرور حرف زد.

رضايي ياداور شد: اشكال كار از ‪ ۱۰‬سال پيش مورد مطالعه قرار گرفت و سر اغاز ان طرحي است كه از سه سال پيش اجراي آن شروع شده است.

وي افزود: اين مهندسي به دولت ، مجلس و قوه قضاييه ابلاغ شده كه نيمه دوم انقلاب و كشور و زندگي ما را شكوفا كرده و فقر و بيكاري را كنار زده ايران را به جايگاه واقعي خود در اقتصاد برساند.

به گفته وي چشم‌انداز ايران ‪ ، ۱۴۰۴‬سياست اصل ‪ ۴۴‬و سياستهاي اداري و مديريتي فصلهاي مختلف كتاب دوم انقلاب است .

وي متذكر شد براي رسيدن به اين هدف دولت ، مجلس ، بازرگانان و توده‌هاي مردم وظايفي دارند كه بايد به نوبه خود انجام دهند.

وي خاطرنشان كرد: گام نخست را بايد دولت بردارد كه منظور دولت فعلي نيست بلكه كل نهاد دولت ، مجلس و قوه قضاييه است كه بايد خود را با چشم انداز توسعه متناسب كنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام متذكر شد: امروز نظام به كارآفرينان به عنوان جهادگران جبهه اسلامي نگاه مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه رزمندگان گيلان با تقديم هشت هزار شهيد در جبهه دفاع مقدس نقش خود را به خوبي ايفا كردند گفت : امروز اين جهاد به جبهه ديگر يعني جبهه جنگ با فقر و گراني و عقب ماندگي و نبرد براي شكوفايي ايران در عرصه‌هاي مختلف تغيير يافته است.

رضايي در خاتمه خطاب به مردم و فعالان اقتصادي بخش خصوصي و همچنين مسوولان دولتي گفت : براي رسيدن كشور به وضعيت آرماني بايد شرايط طلايي امروز را دريابيم .

اين ديدار به دعوت شوراي بازرگانان منطقه آزاد انزلي در سالن اجتماعات اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان با حضور جمع كثيري از فعالان اقتصادي و مسوولان بخشهاي مختلف استان و شهرستان انزلي انجام شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.